Профілактика емоційного вигорання педагога

Робота педагога – це робота серця і нервів!

(В.Сухомлинський)

       На сьогоднішній день ми всі розуміємо, що педагог – центральна фігура навчально-виховного процесу. І в якому форматі будуть будуватись взаємостосунки педагога зі студентами та колегами значною мірою залежить від емоційного стану. Тому проблема психологічного благополуччя викладача є однією з найбільш актуальних проблем сучасної системи освіти. В контексті даного питання практичним психологом Чалою Ю.С. 18 січня 2018 року було організовано тренінгове заняття  на тему «Профілактика емоційного вигорання», що має на меті запобігання емоційному вигоранню для педагогічних працівників. Розпочалося заняття з цікавої вправи на знайомство «Найцінніший дитячий подарунок», де кожен учасник поринав у спогади свого  дитинства та називав особисто для себе найцінніший дитячий подарунок. Вправа викликала жваве обговорення та створила доброзичливу атмосферу. Після чого було коротко розглянуто поняття «синдром емоційного вигорання», стрес. В роботі та  житті педагога стресів більш ніж достатньо.  На запитаннях «Чому?» і «Навіщо?» увага тренера не зупинялась, головне питання тренінгу «Що робити?».  Для початку викладачам було запропоновано вправу, яка показала, яким сферам життя надається перевага, а в яких сферах немає реалізації. Проведено методику «Живий будинок», що мала на меті визначити роль близьких людей в оточенні викладачів. Педагоги виконали вправу на розпізнавання чужих емоцій та логічне завдання, працювали над задачею з’єднати 9 точок чотирма лініями не відриваючи руки. Вправа показала наскільки викладачі можуть відірватись від стереотипів і мислити нетрадиційно. Практичним психологом було розроблено піраміду підтримки при емоційному виснаженні.        На першому місці стояла самопідтримка. Існують такі способи самопідтримки: фізичні вправи, збалансоване здорове харчування, відпочинок та сон, релаксація та здорові  способи отримання задоволення, уміння встановлювати баланс між офіційним та особистим життям. Заключним етапом тренінгу стали поради тренера щодо подолання стресових ситуацій та вправа «Ресурсний мішечок». Кожному учаснику Чала Ю.С. підготувала мішечки з кавою, кардамоном та корицею, що символізують почуття впевненості і захищеності, а підбадьорливі прянощі своїм ароматом нагадують про те, що все необхідне завжди поруч. Учасники тренінгу отримали заряд бадьорості на весь день, залишивши позитивні відгуки та враження, із хорошим настроєм завершили бесіду.

Памятайте, що подібне притягує подібне: чим ми цей світ наповнюємо через думки, емоції, вчинки, те до нас і повертається!  

Copyright 2011 Ржищівський індустріально-педагогічний технікум - Профілактика емоційного вигорання педагога.
Joomla Templates by Wordpress themes free