Протокол № 2
Засідання педагогічної ради
Ржищівського індустріально педагогічного технікуму
від 17 жовтня 2014 року
Голова педагогічної ради: Перегонцев А.Ю.
Секретар педагогічної ради: Кісільова Т.О.
Присутні: 57 чоловік
Порядок денний
1. СЛУХАЛИ:
Кручинську Н.В. Про вибори секретаря педагогічної ради на 2014 – 2015н.р.
Степанова Л.М. заступник директора з ВР, порекомендувала обрати секретарем педагогічної ради Кісільову Т.О., викладача інформатики.
УХВАЛИЛИ:
Перегонцева А.Ю., директора технікуму.
У виступі йшлося про Закон про вищу освіту та перспектива розвитку освіти в Україні, про те, що вища освіта є складовою системи освіти України, що регулюється законами України «Про освіту» та «Про вищу освіту». Вона забезпечує фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку студентів і є важливою ланкою в державі.
Згідно з новим Законом «Про вищу освіту», акредитація вищих навчальних закладів має стати однією зі сфер активного реформування. Наскільки прийнятий закон дозволяє впровадити конструктивні зміни в процедуру акредитації, покаже час. Але слід ще раз звернути увагу на характер і місію акредитації, як інституту, в підтримку якого вкладаються суспільні кошти і який має сьогодні надзвичайно вагомий вплив на якість вищої освіти.
Технікуми та університети й вища освіта взагалі – це основа для всебічного розвитку держави й суспільства. Події останнього часу в Україні засвідчили про необхідність її реформування. У зв’язку з цим був прийнятий новий закон «Про вищу освіту», який встановлює основні правові, організаційні, фінансові засади функціонування системи вищої освіти, створює умови для посилення співпраці державних органів і бізнесу з вищими навчальними закладами на принципах автономії вищих навчальних закладів, поєднання освіти з наукою та виробництвом з метою підготовки конкурентоспроможного людського капіталу для високотехнологічного та інноваційного розвитку країни, самореалізації особистості, забезпечення потреб суспільства, ринку праці та держави у кваліфікованих фахівцях.
Перегонцев А.Ю. порушив питання про профорієнтаційну роботу в 2014 – 2015 навчальному році та набору на 2015-2016 навчальний рік. Для цього слід активізувати організацію профорієнтаційної роботи по школам та в системі профтехосвіти.
УХВАЛИЛИ:
Завідуючим відділенями Когут В.С., Цюцюра Л.Г., Бабич О.С. організувати роботу профорієнтаційної орієнтації, розробити план заходів з цього питання.
Степанову Л.М., заступника директора з ВР про адаптацію студентів в новому навчальному році.
Степанова Л.М. повідомила про організацію виховної роботи в напрямку нової соціальної ролі - ролі студента - найбільш значущий період , що істотно впливає на можливості особистої самореалізації, професійного самовизначення і побудови кар'єри. Саме в цей період відбувається перша зустріч студента з тим психологічним середовищем, яке панує в навчальному закладі. Чи буде закладений в період адаптації студента фундамент його подальшого успішного навчання, професійного становлення, або з приходом до навчального закладу випускник школи потрапить в чужий, незрозумілий світ, залежить від педагогічних працівників технікуму.
Під адаптацією ми розуміємо процес звикання чи пристосування особистості до нових умов середовища, тому що навчання в технікумі є більш складнішим і за формою, і за змістом, ніж шкільне.
Більшість студентів, які вступили на перший курс, як правило мають зустрічаються з низкою проблем, серед яких перше місце посідає проблема психологічної адаптації.
Адаптаційним процесам повинна приділятися особлива увага на перших етапах навчання підлітків у технікумі, бо з першого дня навчання студент потрапляє до колективу, де кожен індивід має власний характер, амбіції, цілі, самооцінку тощо. В цих умовах дуже важко адекватно сприймати не тільки навколишню дійсність, але самого себе.
Окремо хочеться зазначити такі причини, які заважають першокурсникам швидко адаптуватися до навчання:
- освоєння нової системи навчання;
- перевантаження з окремих предметів;
- власна не організованість;
- лінощі;
- недостатній інтерес до обраної спеціальності;
- невміння розділяти час.
Тому в адаптації студентів велике значення має психологічна підтримка педагогів, майстрів і вихователів.
Різка зміна багаторічного робочого стереотипу інколи призводять до стресових ситуацій у студентів, тому робота по озброєнню студентів технологією пізнавальної діяльності повинна будуватися з урахуванням і на ґрунті здобутих у школі прийомів і методів навчальної праці.
Важливу роль в процесі адаптації відіграють куратори груп. Тому що куратор – це наставник і організатор, вихователь і консультант для своїх студентів.
Було проведене анкетування першокурсників на тему: «Адаптація першокурсників до навчально – виховного процесу в технікумі». (Анкета додається).
Анкетування дали такі результати:
- 98% студентів не жалкують, що вступили саме до нашого навчального закладу;
- 100% студентів відповіли, що студентське життя цікавіше в порівнянні зі шкільним;
- за час навчання студентам запам’яталося добре ставлення викладачів, святковий концерт, виховні заходи, хороші висококваліфіковані викладачі;
- за час навчання студентам не сподобалося велике і незвичне навантаження, багато пар, критерії оцінювання деяких предметів;
- 100% студентів відповіли, що в їхніх групах склалися доброзичливі відносини;
- 98% студентів відповіли, що їм було дуже важко звикнути до нових умов життя;
- 97% студентів відповіли, що відчувають допомогу куратора групи;
- 90% відповіли, що задоволені рівнем викладання дисциплін у навчальному закладі;
- в переліку своїх побажань студенти вказали, що їм не вистачає буфета, щоб оцінки були виставлені справедливо, перерви у водопостачанні в гуртожитку, проведення дискотеки, інтернет в гуртожитку,спортивні змагання.
ВИСТУПИЛИ:
В 11 групі навчається 18 студентів. Більша кількість студентів сільської місцевості з Київської, Черкаської та Житомирської областей. В гуртожитку проживає: в І - 3 студента в ІІІ – 2 студент. 1 студент проживає на квартирі у родичів, 5 студентів є місцевими, 7 студентів з навколишніх сіл, які щодня приїздять на навчання. Групу по навчанню можна охарактезувати, як середню з хорошою поведінкою поведінкою. Дуже енергійними в групі є Галепа Д.В., Полковніченко В.М. та Тодорець В.В. Найкраще в групі навчаються Вахров Андрій та Коверза Євгеній. В 11 м групі є два студенти, які мають статус сироти. Один студент Пікуль Михайло являється інвалідом дитинства з діагнозом з 4 років «Епілепсія в анамнезі». Група цілком задоволена навчанням та викладацьким складом. Куратор веде контроль за відвідуванням, шукає підхід до кожного студента, спілкується з батьками студентів.
В 12 м групі 22 студенти (4 дівчат та 18 хлопців). В гуртожитку проживає 8 студентів, 2 студенти - на квартирі, 6 студентів є місцевими.
Статус сироти має 1 студент - Яценко Анастасія.
Інвалід дитинства - Мірошник В’ячеслав.
Група цілком адаптувалася до нових вимог і умов навчання.
В 11 бк групі 34 студента, з них 15 – бухгалтерів, 19 – програмістів. 8 студентів навчаються за контрактною формою навчання. 13 студентів проживає в гуртожитку, 13 студентів є місцевими, 8 студентів щодня приїздять з навколишніх сіл. Груп активна, виявляє бажання приймати участь в усіх заходах. Пропуски в групі майже всі по хворобі. Середній бал рівня освіти складає зі школи – 8,3. За період навчання в технікумі середній бал освіти групи складає 8,3 - 8,4.
Група адаптувалася і активно влилася у студентське життя технікуму.
В 33 м групі 24 студента, за контрактною формою навчання 1.
Новоприбулі 17 студентів, перехідний контингент – 7 студентів.
В гуртожитку проживає 21 студент, 3 приїздять з навколишніх сіл.
В групі 3 студенти мають статус сироти. Середній бал успішності в групі складає 4,2%.
Студенти цілком адаптувалися і задоволені новими умовами навчання.
Ухвалили: Адаптація студентів в новому 2014 - 2015 навчальному році пройшла добре.
Кручинську Н.В., завідуючу методичним кабінетом, про атестацію педагогічних працівників 2014-2015н.р. відбулося ознайомлення з наказами, графіками, дорожньою картою:
- наказ про створення атестаційної комісії на 2014 -2015 н.р.;
- наказ про чергову атестацію працівників, які атестуються;
- наказ про єдині вимоги щодо дотримання орфографії при заповненні документації;
- план роботи циклових комісій;
- наказ про дорожню карту;
- про нагородження викладача Предаченка О.Л. медаллю «За збереження історії».
УХВАЛИЛИ: Головам циклових комісій провести засідання з метою ознайомлення вищеназваними документами та вивчити Положення про атестацію педагогічних працівників.
Голова педради А.Ю. Перегонцев
Секретар Т.О. Кісільова
Додаток 1
Адаптація першокурсників до навчально-виховного процесу в технікумі
Анкета для визначення процесу адаптації першокурсників
1. Чи не жалкуєте Ви, що стали студентом нашого навчального закладу?
а) так,
б) ні,
в) частково.
2. Студентське життя в порівнянні зі шкільним:
а) більш цікаве,
б) менш цікаве,
в) ніяких відмінностей.
____________________________________________________________________
а) доброзичливі,
б) кожен сам по собі,
в) неприязнь.
а) ввійти в новий колектив,
б) звикнути до нових умов життя,
в) інші причини.
а) так,
б) ні,
в) частково.
8. Ч задовольняє Вас рівень викладання дисциплін у навчальному закладі
а) так,
б) ні,
в) частково.
9. Ваші побажання: